Hoe je met een goede meta description hogere CTR krijgt

De zoekresultaten van Google zijn de belangrijkste bron van verkeer voor de meeste websites. Wanneer gebruikers naar iets zoeken, zien ze een lijst met zoekresultaten die laten zien welke sites mogelijk het antwoord hebben. Laten we zeggen dat je geïnteresseerd bent in het kopen van een nieuwe auto. Je googelt dan op verschillende soorten of merken auto’s. Als je dit doet, zie je een lijst met websites met informatie over verschillende autotypes, dealers en reviews over specifieke modellen of verkopers. Sommige van deze websites zullen waarschijnlijk meer vertrouwen uitstralen dan anderen. Naast het feit dat gebruikers bepaalde sites meer vertrouwen dan andere, hebben ze ook de neiging bepaalde woorden meer te vertrouwen dan andere.

Wat betekent dit voor jou als aanbieder?

Voor de autoverkoper betekent dit dat als hij vertrouwen wilt uitstralen en de gebruiker naar zijn site wil halen, dan zal ie moeten zorgen voor vertrouwenwekkende teksten. Tevens zullen zogenaamde ‘calls to action’ nodig zijn om de gebruiker binnenboord te halen. Dát binnenhalen zal met name door de meta beschrijving gedaan moeten worden.

 

Wat is een meta beschrijving?

Een meta beschrijving is de korte en vooral wervende beschrijving over de inhoud van de pagina. Deze omschrijving wordt door Google in de zoekmachineresultaten getoond. Het is één van de belangrijkste on-page SEO-elementen waar je je van bewust moet zijn, omdat het een directe invloed heeft op de klikfrequentie naar jouw pagina na vertoning in Google. Dat is ook de reden waarom je ervoor moet zorgen dat je altijd een goede meta beschrijving maakt! De meeste mensen klikken niet op het eerste de beste resultaat. Er wordt ook al op de zoekpagina van Google zeker gelezen, gewikt en gewogen. Een gebruiker leest eerst de meta beschrijving, en als die interessant klinkt, wordt er geklikt om de pagina te lezen. Dus, een goede meta beschrijving kan daadwerkelijk uw klikpercentage verhogen en, op zijn beurt, uw verkeer.

 

Hoe schrijf je een goede meta beschrijving voor Google

De eerste stap naar het schrijven van een goede meta description voor Google is om te beginnen met je H1 headline. Op die manier kun je dezelfde zoekwoorden die je in je headline hebt gebruikt in je meta description laten terugkomen. Laten we zeggen dat je een blog post schrijft over de voordelen van het kopen van een elektrische auto. Laten we ook zeggen dat de H1 kop is: “Elektrische auto’s zijn beter dan ooit.” Laten we zeggen dat je jouw volledige artikel schrijft met dat soort bewoordingen in gedachten, maar dan beseft dat je geen idee hebt wat je in uw meta description moet schrijven. In dat geval kun je je H2 kop als inspiratiebron gebruiken. Een mogelijke meta beschrijving zou kunnen zijn:
“Elektrisch rijden is beter dan ooit. Ook voor jou! Stop met de torenhoge brandstofkosten en stap over op besparen. Het moment is daar! Lees snel verder …”

 

Hoe krijg je een hogere CTR met een goede URL

Een goede URL is er een die kort en makkelijk te onthouden is, maar vooral een die goed beschrijft wat de inhoud van jouw artikel is. Het is een goed idee om de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden in jouw URL te gebruiken. Dit zal jouw pagina helpen hoger te scoren om meer organisch zoekmachineverkeer te krijgen.

Bijvoorbeeld, als uw site over elektrische auto’s gaat, kun je het beste ‘elektrische auto’s’ in de URL opnemen. Als je een blog hebt, kun je ook jouw belangrijkste zoekwoorden in de titel van blogberichten zetten.

 

Conclusie

Het is waar: een hoog klikpercentage kan je echt helpen om meer organisch verkeer te krijgen. Dus, als je wilt dat mensen op je zoekmachine resultaten klikken, moet je een titel schrijven die makkelijk te begrijpen is en een meta beschrijving die verleidelijk is. Met andere woorden: je moet een titel en meta beschrijving schrijven die effectief gebruik maakt van zoekwoorden en die je lezers aanspreekt. Als u dit doet, zult u waarschijnlijk meer klikken en meer verkeer naar uw website krijgen. Dus, nu je weet wat een meta description is en hoe je een goede meta description schrijft voor Google, ga je gang en gebruik deze tips om je CTR te verhogen en je content aantrekkelijk te maken voor het juiste publiek!

Call Now Button