Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Conversie-optimalisatie is de praktijk om webpagina's of mobiele apps effectiever te maken in het omzetten van bezoekers in betalende klanten. Het kan gaan om het optimaliseren van het ontwerp en de inhoud van een website om deze gebruiksvriendelijker en aantrekkelijker te maken, en om de tijd te verminderen die gebruikers nodig hebben om een aankoop te voltooien. Conversie-optimalisatie kan op zowel desktop- als mobiele webpagina's worden gedaan en is een belangrijk onderdeel van elk online marketingplan.

Het proces van conversie optimalisatie verloopt in 4 stappen. Na stap 4 van ‘meten en leren’ wordt steeds teruggekeerd naar stap 1 ‘definiëren’ om de uitgangspunten opnieuw te bekijken en nieuwe ideeën te gaan genereren.

01

Definiëren

Definiëren wat je wilt optimaliseren

02

Genereren van ideeën

Genereren van ideeën voor verbetering

03

Experimenteren

Experimenteren met de beste ideeën

04

Meten en leren

Meten en leren welke impact de experimenten hebben

Conversie optimalisatie

Definiëren wat je wilt optimaliseren

De eerste vragen bij optimaliseren zijn:
Wat wil je precies optimaliseren?
Wat moet het resultaat van dat optimaliseren zijn?

Hier zijn geen pasklare antwoorden voor, omdat het doel van optimalisatie varieert afhankelijk van het type website en van de doelgroep.
Definitie daarvan is dus de eerste vereiste.

Genereren van ideeën voor verbetering

Het kan moeilijk zijn om met nieuwe ideeën voor verbetering te komen.
Door de taak echter op te splitsen in kleinere, beter hanteerbare stukken, wordt het veel gemakkelijker om manieren te bedenken om een verandering aan te brengen. Door naar de huidige processen en procedures te kijken, kunnen we beginnen met het identificeren van gebieden waar er ruimte voor verbetering is. Zodra deze gebieden zijn geïdentificeerd, is het belangrijk om een actieplan te ontwikkelen om ze aan te pakken.

Experimenteren met de beste ideeën

Hoe weet je welke ideeën het beste zijn? Experimenteren!
In de volgende stap zullen we met de gegenereerde ideeën gaan experimenteren. Hierdoor kunnen we vinden wat het beste werkt voor jouw business.

Meten en leren welke impact de experimenten hebben

Er zijn oneindig veel manieren om de impact van experimenten te meten. Die manieren gaan we ook allemaal gebruiken. Maar de belangrijkste graadmeter dat ben jij! Alleen jij kunt aangeven of de experimenten meer geld in het laatje brengen.

Herhaal de stappen 1 tot en met 4

De kracht zit in de herhaling. We gaan terug naar stap 1 om te bekijken of gewerkt heeft wat we wilden optimaliseren en pakken een volgende wens aan.

Conversie optimalisatie

Concluderend, conversie-optimalisatie is een belangrijk proces dat bedrijven moeten doorlopen om hun winst te vergroten. Door technieken zoals A/B-testen en gebruikersfeedback te gebruiken, kunnen bedrijven de conversieratio van hun website verbeteren en een aanzienlijk investeringsrendement behalen. Het implementeren van conversie-optimalisatie kan een ontmoedigende taak zijn, maar met de hulp van een professionele consultant kan het een eenvoudig en winstgevend proces zijn. 

TESTIMONIALS

Wat onze klanten over ons zeggen

Passie voor z'n vak Ron T (via TrustPilot)

Afgelopen week voor het eerst met Jan gewerkt en dit was een positieve ervaring. Jan is goed bereikbaar en is aan te raden voor zowel beginner -als gevorderden die extra ondersteuning nodig heeft. Door z'n merkbare passie doet hij net een stapje extra om het doel te bereiken en is dan ook niet te beroerd om in de late uurtjes te zorgen dat je website weer volledig operationeel is voor een lang hemelvaart weekend. Zeer aan te raden.

Jan doet wat hij je beloofd. Heer van Akkeren (via TrustPilot)

Jan doet wat hij je beloofd. Mijn website zat compleet vast en ik kon er niets meer mee. Jan heeft alles weer in oude glorie hersteld. Echt een vakman op dit gebied.

Snelle service op maat. Kristien Dekkers (via TrustPilot)

Snelle service op maat. Helder over wat wel en wat niet kan. Overzichtelijk strippenkaartsysteem waarmee administratie tot een minimum beperkt is.

Fantastisch geholpen Peter Kesseler (via Google Review)

Fantastisch geholpen met de herinrichten en het opzetten van een webshop voor mijn site. Jan heeft me in een voor de horeca roerige tijd goed en snel geholpen. De samenwerking met jan is prettig, duidelijk en snel.

Prettig samenwerken met Basecamp Online Marcel Wassenaar (via Google Review)

Prettig samenwerken met Basecamp Online. Sterk onderscheidend vermogen in snel reageren en schakelen, nauwkeurig werken en altijd leveren volgens afspraak.

    Call Now Button