Ik wil graag beter gevonden worden! Gebruik één focus keyword!

Leerzaam

Boeiend

Onthullend

Ik wil graag beter gevonden worden! Gebruik één focus keyword!

Je wilt graag beter gevonden worden? Dan zul je iets moeten doen! Je moet de zoekmachines van bijvoorbeeld Google op slimme wijze bespelen om op een serieuze plek te worden opgenomen. In dit artikel zal ik je uitleggen dat dit ‘bespelen’ zich afspeelt rondom een focus keyword die je moet gaan rondstrooien in jouw tekst.
Laten we eens eerst beginnen met de definitie wat een focus keyword is, waarna we de stelling ‘gebruik één focus keyword´ gaan bespreken.

Een focus keyword is de zoekterm waarvoor je een pagina op jouw website plaatst. Je wil daarmee bereiken dat Google er voor zorgt dat mensen die op die zoekterm zoeken, gelijk op jouw pagina terechtkomen. Simpel gezegd: als je graag gevonden wilt worden als ‘WordPress SEO specialist’, dan zul je één of meerdere tekst artikelen moeten publiceren gebaseerd op die zoekterm. Rank Math kan je helpen bij het samenstellen van die tekst.

Uiteindelijk is Google ‘slechts’ een machine die met algoritmen naar jouw pagina’s gaat kijken. Als je die algoritmen gaat overvoeren met onsamenhangende en gecompliceerde tekst, dan begrijpen de algoritmen niet wat je nou probeert te benadrukken en er gebeurt dus uiteindelijk niks met jouw pagina. Als je het spelletje echter slim speelt met samenhangende tekst, een boodschap en een goede opbouw rondom één onderwerp, dan kan het algoritme snappen wat je bedoelt en kan de betreffende pagina naar boven brengen. Zo simpel is het eigenlijk!
Vandaar het advies: ‘Gebruik één focus keyword´ om jouw SEO tekst op te bouwen.

Alhoewel de dichtheid van keywords op zichzelf geen ranking factor is, kan het wel helpen om te bepalen of je content je bedoelde keywords inderdaad regelmatig bevat.

Een tool zoals Rank Math kan jouw prima helpen om de striktheid rondom het gebruik van een focus keyword bij een content item te bewaken. In zowel de gratis als in de proversie is het mogelijk om de samenstelling van de tekst van een tekst te laten beoordelen in relatie tot het focus keyword. Daarnaast kan in de pro-versie gebruik worden gemaakt van Content AI die gefundeerde suggesties kan doen over alternatieve woorden die te gebruiken zijn in jouw tekst.