Google Bedrijfsprofiel specialist

Google Mijn Bedrijf, Google My Business en Google Local zijn enkele eerder gebruikte namen voor wat we nu Google Bedrijfsprofiel of Google Business Profile noemen.
Een must voor ieder bedrijf en iedere organisatie om daar zichtbaar te zijn! Sterker nog: voor velen is dit in ‘game changer’ in het vindbaar worden in Google.

Waarom een Google Bedrijfsprofiel?

Google Bedrijfsprofiel gaat een steeds prominentere rol spelen in het zoekproces van jouw potentiële klant. Vaak is het namelijk zijn eerste kennismaking met jouw bedrijf.
Dé reden waarom jouw vindbaarheid en professionele indruk in Google Bedrijfsprofiel optimaal moet zijn!

De resultaten van Google Bedrijfsprofiel worden net zoals de gewone zoekresultaten door geografische factoren beïnvloedt. Het laat aan de zoekende gebruiker als eerste bedrijven in de ‘omgeving’ zien. Dat is niet zo vreemd als je bedenkt dat Google Bedrijfsprofiel oorspronkelijk ontwikkeld is voor Google Maps en in het verleden ‘Google Places’ en ‘Google Local’ heette. Maar Google Bedrijfsprofiel neemt in ras tempo een steeds prominentere plaats in in Google Zoeken.

Waar staan de Google Bedrijfsprofiel zoekresultaten?

In de meeste gevallen worden de zoekresultaten van Google Bedrijfsprofiel getoond ná de betaalde Google Ads resultaten maar nog vóór de ‘gewone’ zoekresultaten komt. Dus? Hoe prominent wil je het hebben?

Wat gebeurt er als een gebruiker gaat zoeken?

Na het intikken van een zoekvraag gebeuren er parallel een hoop dingen op de achtergrond. Jouw zoekvraag wordt namelijk uitgezet in: Google Ads, Google Images, Google Shopping, YouTube en dus in Google Bedrijfsprofiel. Genoeg info om te tonen en genoeg voor Google om te kiezen wat ze als eerste aan jou laten zien. Het is niet verbazingwekkend dat ze als eerste de Google Ads laten zien, Google’s verdienmodel, maar het zeer verrassend dat daarna onmiddellijk de Google Bedrijfsprofiel vermeldingen staan.

Niet alleen jouw pagina, maar jouw hele bedrijf op een presenteerblaadje

Als jouw website in de ‘gewone’ zoekresultaten van Google terecht komt, dan is dat één pagina van misschien wel honderd pagina’s van jouw website. Maar in Google Bedrijfsprofiel sta gelijk jouw hele bedrijf in de schijnwerpers.

De voordelen van een Google Bedrijfsprofiel specialist

Een Google Bedrijfsprofiel specialist kan je helpen bij het maken en optimaliseren van jouw profiel, zodat potentiële klanten gemakkelijk informatie over jouw bedrijf kunnen vinden. Ze kunnen je ook helpen jouw profiel te beheren en indien nodig wijzigingen aan te brengen.

Met een effectief Google Business Profile kunnen potentiële klanten jouw bedrijf gemakkelijker online vinden en zorg je voor een professionele uitstraling. Een specialist kan ervoor zorgen dat jouw bedrijf correct wordt weergegeven en dat alle belangrijke informatie wordt vermeld.

Enkele voordelen van het maken of beheren van jouw Google Bedrijfsprofiel door een specialist zijn:

  • Ze kunnen je helpen profiteren van alle functies die voor jou beschikbaar zijn
  • Je kunt er zeker van zijn dat jouw bedrijfsinformatie juist en up-to-date is
  • Jouw profiel wordt geoptimaliseerd om te helpen meer klanten aan te trekken

Wat doet een Google Bedrijfsprofiel specialist?

Een Google Bedrijfsprofiel specialist is iemand die bedrijfsprofielen op Google maakt en onderhoudt. Dit omvat het toevoegen en bijwerken van informatie, zoals openingstijden, contactgegevens en foto’s. Ze controleren en reageren ook op beoordelingen.

Google Bedrijfsprofielen zijn belangrijk omdat ze bedrijven helpen op te vallen op Google Maps en in zoekresultaten. Ze bieden potentiële klanten de informatie die ze nodig hebben om weloverwogen beslissingen te nemen over het al dan niet bezoeken van een bedrijf.

Bedrijven met een compleet en up-to-date profiel hebben een grotere kans om gevonden te worden door potentiële klanten, wat kan leiden tot meer bezoekersaantallen en dus meer verkopen. Een Google Bedrijfsprofiel specialist kan ervoor zorgen dat jouw bedrijf zichtbaar is voor mensen die op zoek zijn naar wat je te bieden heeft. Een specialist in bedrijfsprofielen van Google kan alles doen, van het maken van een aangepaste bedrijfsvermelding tot het toevoegen van foto’s, video’s en routebeschrijvingen. Ze helpen jouw bedrijf zichtbaar te worden voor potentiële klanten op verschillende Google-platforms en -services, waaronder Maps, Zoeken en YouTube.

Google Bedrijfsprofiel specialisten: hoe u de juiste voor u kiest

Als je het meeste uit uw Google Bedrijfsprofiel wilt halen, moet je een specialist vinden die je kan helpen bij het optimaliseren en beheren van jouw vermelding. Maar met zoveel opties die er zijn, hoe kies je de juiste voor jou?

Eerst en vooral moeten ze een goed begrip hebben van hoe het platform werkt. Ze moeten er gemakkelijk doorheen kunnen navigeren en alle functies die het te bieden heeft begrijpen. Ten tweede moeten ze inhoud van hoge kwaliteit kunnen maken die uw bedrijf nauwkeurig weergeeft. Dit omvat het schrijven van boeiende beschrijvingen, het toevoegen van relevante foto’s en het reageren op beoordelingen. Ten slotte moeten ze proactief zijn in het beheren en up-to-date houden van uw profiel.

Als u iemand zoekt om uw Google Business-profiel te beheren, zorg er dan voor dat deze over deze kwaliteiten beschikt!

Hier zijn een paar dingen waarmee je rekening moet houden bij het kiezen van een Google Bedrijfsprofiel specialist:

  1.  Ervaring. Hoe lang werken ze al met Google Bedrijfsprofielen? Hebben ze casestudy’s of getuigenissen van tevreden klanten?
  2. Aanpak. Wat voor soort strategieën gebruiken ze om bedrijven te helpen meer zichtbaarheid op Google te krijgen? Richten ze zich op het optimaliseren van uw vermelding voor zoeken, of helpen ze ook met zaken als het maken van aantrekkelijke foto’s en video’s
  3. Tariefstructuur. Sommige specialisten rekenen een vast tarief, terwijl anderen per uur rekenen. Bieden ze een gratis consult aan
  4. Proces. Hoe gaan ze uw bedrijf helpen? Maken ze een aangepast plan en documenteren ze het, of gaan ze er gewoon voor zonder enig plan?
  5. Persoonlijkheid.

Bij Basecamp Online ben je in goede handen!

Krijg de best mogelijke bekendheid voor jouw bedrijf met een Google Bedrijfsprofiel specialist

Als eigenaar van een klein bedrijf weet je dat alle kleine beetjes helpen om jouw bedrijf bekendheid te geven. Je hebt misschien niet de tijd of kennis om een sterke online aanwezigheid te creëren en te behouden, maar gelukkig zijn er mensen die daarin gespecialiseerd zijn.

Een Google Bedrijfsprofiel specialist kan u helpen bij het maken en beheren van uw bedrijfsprofiel op Google Bedrijfsprofiel (GBP), een gratis platform waarmee bedrijven zichzelf online kunnen promoten. GBP is vooral belangrijk voor lokale bedrijven, omdat klanten u hierdoor gemakkelijk kunnen vinden en belangrijke informatie kunnen zien, zoals uw openingstijden en beoordelingen.

Het hebben van een GBP-profiel is essentieel voor elk bedrijf dat zichtbaar wil zijn op Google Zoeken en Maps, maar het kan lastig zijn om dit in te stellen en up-to-date te houden.

Conclusie

Kortom, een Google Bedrijfsprofiel specialist kan jouw bedrijf op een aantal manieren helpen. Ze kunnen u helpen een profiel te maken dat jouw bedrijf nauwkeurig weergeeft, en ze kunnen je helpen uw profiel te beheren zodat het wordt weergegeven in zoekresultaten. Ze kunnen je ook helpen begrijpen hoe klanten online met jouw bedrijf omgaan en hoe u jouw online aanwezigheid kunt optimaliseren om meer klanten aan te trekken.

Call Now Button