Je kent ze wel die mensen die werkelijk elke minuut van de dag op Facebook melden wat ze aan het doen zijn. Soms om moe van te worden, ik hoef niet te weten hoe vaak ze naar de wc gaan. Toch zou zo iemand uitermate geschikt zijn om de vindbaarheid van jouw onderneming in Google waanzinnig te verbeteren. Als die de kans zou krijgen om op die wijze te publiceren over jouw bedrijf, dan is een eerste plek in Google bijna verzekerd. Google is dol op nieuwe en relevante content, dus laat zo iemand maar gaan!
Daarmee wil ik aangeven dat SEO een levenshouding is. SEO ‘doe’ je niet even tussendoor. Met SEO ben je iedere minuut van de dag bezig. Iedere minuut roep je wat je aanbiedt. Vergelijk het met een marktkoopman die sinaasappelen aanbiedt.Hij roept in een uur wel 100 keer dat ie verse sinaasappelen voor weinig te koop heeft. Van de 100 keer vraag ik me af of ze wel allemaal het doel halen, dat ie in het luchtledige praat. Maar goed: hij verkoopt het het spul wel!
Als je al eens met mij over SEO hebt gesproken, dan weet je dat ik steeds aangeef dat je nieuwe content moet maken. Zo veel als mogelijk. Als ik je nu zeg: SEO is een levenshouding, dan weet je dat je enorm veel en enorm vaak moet schrijven om effect te hebben.
Een idee zou kunnen zijn om een min of meer verborgen pagina op de site te maken waarop dagelijks meerdere keren wordt gepost. Teksten die allerlei zoekwoorden bevatten. Daarnaast kan natuurlijk altijd kwalitatief betere teksten worden geschreven en gepubliceerd. De fraaie teksten kunnen zelfs door anderen worden verzorgd dan de inhoudelijk sterkere stukken. De laatsten mogen ook wat beter vindbaar op de site komen.