Er is niets zo vervelend als voor een dichte winkeldeur te staan omdat de informatie op Google Bedrijfsprofiel niet klopt. Dit kan gebeuren als een bedrijf niet regelmatig zijn bedrijfsprofiel bijwerkt of als er een fout is gemaakt bij het invoeren van de informatie. Dit kan niet alleen frustrerend zijn voor de consument, maar zeker nadelig voor het bedrijf zelf.
Laten we een voorbeeld nemen: ik ben op zoek naar een specifiek product en ga online op zoek naar een winkel die het product verkoopt en komt terecht op Google Bedrijfsprofiel van een winkel in de buurt. Yeah! Gevonden! Ik ziet dat de winkel volgens de informatie op Google Bedrijfsprofiel open is en besluit om direct te gaan. Echter, aangekomen bij de winkel, blijkt deze gesloten te zijn. Sh*t!
Het is me al méér dan eens gebeurd!
Het omgekeerde komt ook voor! Google Bedrijfsprofiel meldt dat het bedrijf gesloten is en wat blijkt ….. open. Dit gebeurt niet alleen bij ‘de winkel op de hoek’, maar ook bij landelijk en zelfs internationaal opererende grote winkelconcerns.
Dit soort situaties kunnen ontstaan als een bedrijf geen regelmatige updates doet van zijn openingstijden. Dit leidt niet alleen tot een teleurstelling voor de mij in dit geval, maar ook tot verlies van potentiële verkoop voor het bedrijf. Bovendien, als veel klanten vaak tegen dit soort problemen aanlopen, kan dit leiden tot een slechte reputatie voor het bedrijf door negatieve reviews.
Het is daarom van groot belang je jouw bedrijfsprofiel regelmatig bijwerkt met de juiste en actuele informatie. Dit helpt niet alleen om teleurstellingen te voorkomen voor consumenten, maar ook om de reputatie van jouw bedrijf te beschermen.
Het is zó irritant om voor een gesloten deur te staan. En …… het is NIET Google’s fout maar het is JOUW fout dat de informatie niet klopt.
Afwijkende openingstijden
Geef afwijkende openingstijden aan