Waarom je Google Bedrijfsprofiel nodig hebt …

Met een Google Bedrijfsprofiel zet je je bedrijf letterlijk op de kaart bij Google, zoals op Google Zoeken en in Google Maps. Welke voordelen zitten daaraan? Lees verder en je begrijpt het zo meteen!

Optimale online zichtbaarheid

Wanneer jouw potentiële klanten naar jou gaat zoeken bijvoorbeeld op jouw bedrijfsnaam, dan kan jouw bedrijfsprofiel op een opvallende plek in de zoekresultaten komen te staan. Als eerste verschijnen de Google Ads advertententies, onmiddellijk gevolgd door maximaal drie bedrijven die vanuit Google Bedrijfsprofiel worden getoond. Daarna volgen de gewone Google zoekresultaten. In dit artikel hebben we het over de drie bedrijven die onder het kaartje komen te staan en die het meest bij aansluiten en in de buurt gevestigd zijn van de zoekende gebruiker. Deze drie vermeldingen worden de ‘local 3 pack’ genoemd. Als je jouw online zichtbaarheid wilt verhogen, dan wil je daar staan!

Up-to-date informatie voor je klanten

In je Google Bedrijfsprofiel kun je alle relevante informatie toevoegen over je bedrijf. Denk hierbij aan je adresgegevens en de openingstijden van jouw bedrijf, maar ook jouw contactgegevens en website voeg je toe. Voeg een omschrijving van je bedrijf toe, zodat potentiële klanten iets meer weten over jouw bedrijf.

Laat je aanbod van producten en diensten zien en promoot deze door middel van foto’s, posts en aanbiedingen. Tevens is het mogelijk om evenementen toe te voegen aan je profiel.

Houd al deze informatie zo up-to-date mogelijk. Pas je openingstijden aan voor feestdagen of andere dagen dat je gesloten bent. Geef aan als je op vakantie bent. Google verhoogt je weergave als je regelmatig je bedrijfsprofiel bijwerkt.
Werk je als bedrijf de informatie in Google Bedrijfsprofiel niet accuraat bij, dan kan dit leiden tot geïrriteerde klanten en kan het zelfs reputatieschade voor jouw bedrijf kosten. Lees alles daarover in dit artikel: Weet je hoe irritant het is om voor een gesloten deur te staan?

Afwijkende openingstijden

Geef afwijkende openingstijden aan

Sta in verbinding met jouw klanten

Via je bedrijfsprofiel kunnen klanten direct contact met je opnemen. Ze kunnen jouw bedrijf gelijk bellen of mailen via icoontjes in jouw profiel.

Andere opties zijn ‘vraag en antwoord’ waarbij (potentiële) klanten de mogelijkheid krijgen om vragen te stellen en jij kunt deze als bedrijf beantwoorden. Vragen en antwoorden zijn openbaar waardoor ze een informatie archief kunnen zijn.

Vraag en antwoord

Laat bezoekers vragen stellen en beantwoord deze

Beter klanten inzicht

Google Bedrijfsprofiel biedt inzicht in jouw (potentiële) klanten. Via de functie ‘prestaties’ vind je allerlei nuttige informatie over het gebruik van jouw profiel door de Google bezoekers. Hiermee krijg je informatie over hoe de bezoekers jouw bedrijfsprofiel bekijken en welke acties dat ze ondernemen. Wat doen ze nadat ze jouw profiel hebben gezien? Gaan ze naar je website, bellen ze of vragen ze om een routebeschrijving?

Prestaties

Bekijk de bezoek- en gebruiksstatistieken

Straal vertrouwen uit door reviews

Klanten kunnen reviews achterlaten. Reviews werken overtuigend voor nieuw klanten die nog twijfelen om een product of dienst bij jou af te nemen. Verzamel dus zoveel mogelijk reviews. Door op deze reviews te reageren, of ze nou positief of negatief zijn, bouw je een relatie op met je klanten. Reageer dus ook op de slechte reviews, zo kun je wellicht de desbetreffende klant alsnog helpen én schep je vertrouwen bij de andere (potentiële) klanten.
Een bijkomend voordeel van reviews is dat je hoger getoond wordt in de zoekresultaten van Google. Als jouw bedrijf 20 goede reviews heeft en een concurrent heeft slechts 2, dan zal jouw bedrijf hoger worden getoond. Google ziet jouw bedrijf dan namelijk als meer relevant.

Vragen om reviews

Eenvoudige manieren om reviews te vragen

Meer verkeer naar jouw website

Zoals je hebt kunnen zien, is het mogelijk om je website toe te voegen aan je bedrijfsprofiel. Wanneer gezocht wordt naar jouw bedrijf, kan doorgeklikt worden naar jouw website. Via ‘prestaties’ kun je zien hoeveel procent van de mensen die jouw bedrijfsprofiel gezien hebben naar je website zijn gegaan. Je kunt dus verkeer genereren naar jouw website en het effect volgen.

Prestaties

Bekijk de bezoek- en gebruiksstatistieken

Hoe nu verder?

Heb jij nog geen Google Bedrijfsprofiel en wil je al deze voordelen benutten? Met onze uitvoerige handleiding kom je héél ver, maar met onze expertise kun je sneller en makkelijker jouw doelen bereiken.
Bel of mail ons gerust!

Handleiding Google Bedrijfsprofiel

De meest complete handleiding voor Google Bedrijfsprofiel

Call Now Button